Peter Downsbrough - DIGITAL FILMS
© Peter Downsbrough, AND TO, 2018. Courtesy of the artist.

Peter Downsbrough - DIGITAL FILMS

ARGOS, centre for audiovisual arts

Parallel met de tentoonstelling Peter Downsbrough in Botanique (06.06.2019 – 18.08.2019) stelt Argos een selectie van 10 kortfilms voor die Downsbrough sinds 2003 gemaakt heeft. Deze werken, die in duur variëren tussen 1’ 45” en 19’ 30”, vormen een essentiële link met de huidige productie van de kunstenaar.
De in Brussel wonende Peter Downsbrough (geboren in New Jersey, VS, 1940) heeft een heel eigen en coherent oeuvre uitgebouwd met sculpturen, tekeningen, foto’s, films, video’s boeken, wall pieces en room pieces, architecturale maquettes en sculpturale interventies in de publieke ruimte. Door regelmatig zijn notoir sobere visuele vocabularium aan te vullen met een al even summiere linguïstische component – vaak gaat het om slechts één woord – vestigt Downsbrough de aandacht op een onmetelijk landschap van structuren – fysiek en sociaal, cultureel en politiek – die vorm geven aan het hedendaagse leven.
Dit programma is een samenwerking met Botanique. Een kaartje gekocht bij Argos biedt vrije toegang in Botanique, en omgekeerd.

donderdag tot en met zondag

Open op:

• Donderdag van 11:00 tot 18:00