Bye Bye Future!
© MRM

Verleng van de tentoonstelling « Bye Bye Future ! The art of time travelling»

Koninklijk Museum van Mariemont

In de loop der eeuwen werden er verschillende alternatieve visies voor de toekomst ontwikkeld: ze getuigen van onze nostalgie naar een «geïdealiseerd» verleden, huidige bekommernissen of angsten die de maatschappij van morgen teweegbrengt. De tentoonstelling die voor 2020 gepland is, onderzoekt onze fascinatie voor het reizen in de tijd en de ruimte en de manier hoe dat de verbeelding van kunstenaars en schrijvers prikkelt.

Bye Bye Future ! The art of time travelling stelt onverwachte en interactieve overeenkomsten voor tussen verschillende kunstvormen en teksten. Voor dit ongeziene evenement stelt de tentoonstelling dwarsverbanden op tussen de werken en creaties van verschillende afkomsten en periodes. Ze omvat werk van heel wat hedendaagse kunstenaars zoals Fred Biesmans, Stéphane Halleux, Olivier Deprez, Wim Delvoye, Katia Bourdarel, Tania Mouraud, of Clara Marciano. Daarnaast zijn er ook een honderdtal werken te zien uit grote Europese privé en openbare collecties of die speciaal voor de gelegenheid werden gemaakt !

tot en met

Chaussée de Mariemont 100