Ensor 2024
© Toerisme Oostende vzw

De Intrede van Christus in Brussel 1889

Het James Ensorhuis

De Intrede is hét internationale meesterwerk van Ensor. Helaas behoort het sinds 1987 tot de collectie van het Getty-museum in L.A. en zal het nooit meer terugkomen, zelfs niet tijdelijk. Maar in het Ensorhuis bevindt zich een kopie op ware grootte, exact op de plaats waar het origineel hing (Blauwe salon). Xavier Tricot publiceerde over dit werk een belangrijk boek en zal nu als curator hieruit putten om duiding te geven. Het grote wandtapijt dat van De Intrede gemaakt is, wordt eveneens geëxposeerd.
Deze expo maakt deel uit van Ensor 2024, ter ere van 75-jarig overlijden van kunstenaar James Ensor.
Er wordt gewerkt met tijdsloten. We raden aan op voorhand tickets te reserveren via de website, zo kom je niet voor verrassingen te staan.

tot en met

Vlaanderenstraat 27