woumanklok
© SteM

De Woumanklok. Lezing door Elke Op de Beeck.

SteM Sint-Niklaas - afdeling SteM Zwijgershoek

Onlangs verworven de musea een vrij zeldzame 18de-eeuwse klok uit de ateliers van de familie Wouman, een bekend klokkenmakersgeslacht uit Temse. Dit mooie stuk, aangekocht door de KOKW, heeft vreemd genoeg een wijzerplaat met maar 1 uurwijzer. Zo’n klok heeft voor Elke Op de Beeck, experte horlogerie, geen geheimen.
Elke, opgegroeid tussen de klokken van haar vader, is conservator van het Horlogeriemuseum in Mechelen. Ze restaureert, doet expertises en geeft les in horlogerie. Wil je meer weten over hoe tijd werd gemeten doorheen de eeuwen en de klokkenmakers van het Waasland? Elke Op de Beeck hangt het graag voor jou aan de grote klok!
Je gratis ticket kan je reserveren via onze website www.museasintniklaas.be

tot

Zwijgershoek 14