ActiveWear
© Ronald Stoops

Expo: Activewear

Tijdelijk gesloten

Modemuseum Hasselt (tijdelijk gesloten)

Meer dan ooit laat de mode zich inspireren door de sportwereld. Wielershorts, hoodies en sneakers veroveren de catwalk. Ontwerpers laten zich verleiden tot experimenten met technische materialen als neopreen, spandex en tule. Modehuizen engageren zich in lucratieve collabs met atleten en sportswearlabels. Hoog tijd voor een tentoonstelling die de spannende relatie tussen mode en sport exploreert. Is activewear nu op zijn hoogtepunt of blijft het een vaste waarde?

Gastcuratoren Elodie Ouédraogo en Olivia Borlée

Deze twee voormalige olympische atleten zijn hét boegbeeld van Belgische activewear. Dat maakt hen bij uitstek geschikt als gastcurator van deze expo. Ook in het campagnebeeld spelen ze een rol: Ronald Stoops vereeuwigde hen gehuld in een outfit van hun favoriete Belgische designer, Glenn Martens van Y/Project. Maar Elodie en Olivia zijn niet alleen het gezicht van de expo. Want via een audiogids leiden ze je persoonlijk rond én delen ze hun inzichten met jou. Als klap op de vuurpijl treden ze op als protagonisten in ‘Second Skin, A Virtual Trophy’, een nieuw digitaal kunstwerk gecreëerd door Frederik Heyman, die eerder al samenwerkte met onder andere Lady Gaga, Nike en Hypebeast.

Tijdelijk gesloten

zondag tot en met donderdag

Open op:

• Dinsdag van 10:00 tot 17:00