10 jaar Muller Van Severen. In dialoog met de collectie
© Design Museum Gent

10 jaar Muller Van Severen. In dialoog met de collectie

Tijdelijk gesloten

Design Museum Gent (gesloten wegens renovatie)

Feest!
De langverwachte uitbreiding van het museum komt eraan, tijd om de collectie een laatste keer voor de tijdelijke sluiting te tonen door de blik van het Gentse ontwerpersduo Muller Van Severen.
Zij vieren dit jaar hun 10-jarig bestaan. Fien Muller en Hannes Van Severen werken al sinds 2011 aan een inspirerend oeuvre van sculpturale meubelstukken en objecten.
Deze eerste grote tentoonstelling in hun thuisstad viert dit jubileum in twee delen.
Op vraag van Design Museum Gent gingen de ontwerpers aan de slag met de uitzonderlijke collectie van het museum.
Hun intuïtieve en eclectische selectie van een 100-tal collectiestukken gaat in dialoog met eigen werk in een grote installatie op het gelijkvloers van het museum.
In de historische salons tonen ze hun parcours door de blik van 10 sleutelfiguren die mee hun pad hebben bepaald.
Bekijk de toegankelijksheidsinfo van het museum

Tijdelijk gesloten

zaterdag tot en met zondag

Open op:

• Maandag van 10:00 tot 18:00