Zaalzicht
© Luca Beel

This is not a collection | Collectiepresentatie

In de vaste collectiepresentatie 'This is not a collection' sta je oog in oog met topstukken en bijzondere objecten uit onze eigen collectie. Van geestelijke medicijnen tot wassen oortjes en religieuze kitsch. In een frisse opstelling krijg je een beeld van de enorme rijkdom aan religieus erfgoed in Vlaanderen.

Op zeer verschillende manieren hebben mensen uiting gegeven aan hun geloof. Het ongrijpbare grijpbaar proberen maken. Met heel uiteenlopende objecten tot gevolg. De opstelling bundelt ze en vertelt zo een verhaal over de zoektocht naar zingeving, over alle tijden en culturen heen.

De opstelling bekijkt religieus erfgoed door een hedendaagse bril. En gaat dieper in op de betekenis en context ervan. Laat je verrassen door de veelzijdigheid, herkenbaarheid en actuele relevantie van religieus erfgoed.

zondag tot en met vrijdag

Open op:

• Dinsdag van 10:00 tot 17:00