Huis van Alijn

Als museum van het dagelijks leven legt het Huis van Alijn gewoontes, tradities en rituelen bloot die herinneren aan een recent of verder verleden. Het museumverhaal neemt je mee doorheen een rijke collectie objecten, foto’s, geluid en bewegend beeld.

Dagelijkse en bijzondere gebeurtenissen bepalen het ritme van ons leven. Dagen worden weken, maanden worden jaren. Als museum van het dagelijks leven legt het Huis van Alijn gewoontes, tradities en rituelen bloot die herinneren aan een recent of verder verleden.

Van je allereerste babyfoto’s, knikkeren op de speelplaats en je eerste liefdesverdriet, tot de jaarlijkse zomervakantie, het vieren van je pensioen en het afscheid van een dierbare. Hoe we omgaan met deze momenten en emoties evolueert in de tijd, is tegelijk persoonlijk én universeel.
Het museumverhaal neemt je mee doorheen een rijke collectie objecten, foto’s, geluid en bewegend beeld en toont dat alledaags allerminst gewoon is.

Ga gratis met de museumpas
245 Belgische musea in 1 pas

ma - di - do - vr: 09:00 - 17:00
za - zo, schoolvakanties, feestdagen: 10:00 - 18:00