Belgisch Museum van de Vrijmetselarij

Het Belgisch Museum van de Vrijmetselarij is in het historische hotel Dewez ondergebracht. De permanente tentoonstelling biedt een historisch overzicht van de vrijmetselarij in onze streken.

Alhoewel de vrijmetselarij een besloten vereniging is die discretie hoog in het vaandel draagt, wenst het Belgisch Museum van de Vrijmetselarij openheid te bewerkstelligen.
De wijze van tentoonstellen zet aan tot reflectie en beoogt de doelstellingen van de vrijmetselarij te verduidelijken. Het museum, gelegen in het geklasseerde hotel Dewez, stelt maçonnieke kunstwerken, gebruiksvoorwerpen, boeken en documenten van de 18de eeuw tot heden ten toon. Deze stukken zijn de getuigen van de historische evolutie, de werking, de ideeën en de hedendaagse structuren van de vrijmetselarij.

Ga gratis met de museumpas
245 Belgische musea in 1 pas

ma - vr : 10:00 > 17:00