Het Gaume Museum

Op een expositieruimte van 1200m2, herleef je, vol wondering, een ongewone historische reis in de Gaume Belgisch Lotharingen. Verbluffende galerijen in archeologie, beeldende kunsten, legendes en gewoontes die zowel kinderen als volwassenen verbazen.

Het GAUME MUSEUM klein “Louvre” van Belgisch Lotharingen, levende herinneringen van “la Gaume”

Het Gaume Museum, met zijn verscheidene satelliet musea, stelt uitgebreide exposities en galerijen voor rondom archeologie, kunst, legendes en herleeft de tradities en het patrimonium van zuid België, tussen Frankrijk en Luxemburg.
De Gaume bezit enkele opmerkelijke kunstweken, zoals het romeins reliëf van Trévires of de dubbele Madonna van Sainte-Marie-sur Semois.
Nieuwe scénografies, gevarieerde activiteiten, een uitgebreid documentatie ruimte en aangepaste animaties verbaast meermaals het publiek.

Verbluffende reis in het verleden

Het is eveneens een museum waar kinderen zich vrij kunnen bewegen tussen legendes, oud speelgoed en ludieke pistes. De omgeving is rijk aan wandelingen in volle natuur met opmerkelijke monumenten in Orval, Montmédy, Montquintin of Marville en dit niet ver van Namen, Luik, Luxemburg en Metz.

Het Gaume Museum beheert ook andere historische sites, toegankelijk voor personen met beperkte mobiliteit.

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

ma: 9:30 > 12:00 & 14:00 > 18:00
wo - zo: 9:30 > 12:00 & 14:00 > 18:00

Gesloten: dinsdag, 25/12, van 1/01 tem 31/01

Rue d'Arlon 38
6760 Virton
courrier@musees-gaumais.be

Faciliteiten

• Shop
  • Parking
  • Café

NMBS Virton

Tentoonstellingen in dit museum

Er zijn momenteel geen tentoonstellingen in dit museum.