CENTRALE for contemporary art

De CENTRALE for contemporary art wil een zo breed mogelijk publiek warm maken voor hedendaagse visuele kunst. Dit centrum voor hedendaagse kunst van de Stad Brussel moedigt je aan om na te denken over de samenleving van vandaag.

De CENTRALE is een plek die openstaat voor de wereld, Europa, de stad en de wijk, en wil een antwoord zijn op het specifieke karakter van Brussel met haar verscheidenheid aan inwoners en rijkdom aan culturen.

De CENTRALE stelt contemporaine kunst en haar link met de hedendaagse maatschappelijke evolutie in vraag. De programmatie promoot de beeldende kunsten, zet artiesten van buiten het officiële kunstcircuit in de kijker, opent de deuren voor culturele minderheden en toont werken die de grenzen van de kunst aftasten zonder een eenzijdige visie op creaties op te dringen.

Rode draad hierbij zijn thematentoonstellingen, duo’s van Brusselse en internationale kunstenaars, samenwerkingen met Brusselse kunstscholen, participatieve projecten van Belgische artiesten in residentie en samenwerkingen met andere locaties waar hedendaagse kunst in al haar vormen (performance, muziek, film, literatuur enzovoort) een plaats krijgt.

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

wo - zo: 10:30 > 18:00

Gesloten: feestdagen en periode van montage/demontage, 01/01, 01/05, 01/11, 11/11, 25/12

Sint-Katelijnepleine 45
1000 Brussel
info@centrale.brussels

Faciliteiten

• Shop

NMBS Brussel-Centraal

Tentoonstellingen in dit museum

Er zijn momenteel geen tentoonstellingen in dit museum.