Volkskundemuseum

In acht 17de-eeuwse godshuizen en de hedendaagse architecturale uitbreiding kan je een klas, schoenmakerij, hoedenmakerij, kuiperij, Vlaamse woonkamer, suikerbakkerij, apotheek, herberg, kleermakerij en traditioneel textiel bezoeken.

Naast de museumherberg "De Zwarte Kat" vertellen poppen, decorstukken, rekwisieten, affiches, programma's en foto's het verhaal van het oude Brugse poppentheater "Den Uyl". Met wat geluk tref je ook Aristide aan, de levende zwarte kat en mascotte van dit museum.

Keer voor even terug in de tijd en ontdek hoe het leven van de gewone Bruggeling er 100 jaar geleden uitzag. Als het weer het toelaat, herleven oude volksspelen op het terras.

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

01/04 - 02/11:
Di - zo: 09:30 - 17:00
Gesloten: ma

03/11 - 31/03:
Wo - zo: 09:30 - 17:00
Gesloten: ma -di

Balstraat 43
8000 Brugge
musea.reservatie@brugge.be

NMBS Brugge

Tentoonstellingen in dit museum

Er zijn momenteel geen tentoonstellingen in dit museum.