Museum voor Schone Kunsten Gent (MSK)

Ontdek in het onlangs vernieuwde Museum voor Schone Kunsten Gent (MSK) ruim 600 topstukken uit de Europese schilder- en beeldhouwkunst, van de middeleeuwen tot vandaag. En laat je in publieksruimte ‘Zaal E’ zelf je sporen achter.

Het MSK is het oudste museum in België. Oude Meesters als Jheronimus Bosch, Peter Paul Rubens en Anthony van Dyck hangen er naast impressionisten, surrealisten en modernisten als James Ensor, Emile Claus, George Minne en Constant Permeke. Progressieve en conservatieve kunstenaars worden met elkaar geconfronteerd en alle beeldende kunsten krijgen hun plaats.

Het chronologische parcours wordt geregeld onderbroken door themazalen, die dieper duiken in onderwerpen zoals het individu, of het beeld van de vrouw in de kunst. De permanente familieroute op zaal laat jong en oud samen de kunst verkennen. Elke eerste donderdag van de maand kan je het museum ook na de uren bezoeken.

Een druk programma aan lezingen, (instap)rondleidingen en andere activiteiten zet de museumdeuren open voor iedereen. De gratis audiogids en voelplaten maken de collectie beter toegankelijk voor bezoekers met visuele beperking. En met de museumshop, de bar annex restaurant en de creatieve Zaal E is het museum een levendige plek waar je makkelijk een paar uur kan doorbrengen.

Ga gratis met de museumpas
245 Belgische musea in 1 pas

di - vr: 9:30 - 17:30