Museum voor Schone Kunsten (MSK)
© MSK Gent

Museum voor Schone Kunsten (MSK)

Museum voor Schone Kunsten Gent (MSK)

Het Museum voor Schone Kunsten Gent (MSK) is het oudste museum in België, gehuisvest in een iconisch gebouw. In de uitgebreide permanente collectie ontdek je ruim 600 topstukken uit de Europese schilder- en beeldhouwkunst, van de middeleeuwen tot vandaag. Het museum huisvest bovendien een bijzondere collectie (Belgische) kunst uit de 19de en de eerste helft van de 20ste eeuw.

In het MSK hangen oude Meesters als Jheronimus Bosch, Peter Paul Rubens en Anthony van Dyck naast impressionisten, surrealisten en modernisten als James Ensor, Auguste Rodin, Emile Claus, René Magritte en George Minne.

Een druk programma aan lezingen, rondleidingen en andere activiteiten zet de museumdeuren open voor iedereen. De gratis audiogids voor volwassenen en voor kinderen vertelt de verhalen bij de kunst, en een permanent familieparcours laat jong en oud met nieuwe ogen kijken naar de collectie.
Ten slotte maken de museumshop, de bar annex restaurant en de gevarieerde programmatie het museum tot een levendige plek waar je makkelijk een paar uur kan doorbrengen, met het groene Citadelpark net buiten de deur.

• Maandag gesloten
  • Dinsdag van 9:30 tot 17:30