Trinkhall museum

Trinkhall is een museum voor hedendaagse kunst met een internationale collectie gecreëerd door kunstenaars met een verstandelijke beperking. De werken zijn gerealiseerd vanuit atelier-sessies.

Het nieuwe Trinkhall museum is een opmerkelijk ankerpunt in het hart van het Avroy park te Luik die het licht laat schijnen op een internationale collectie van hedendaagse kunst gecreëerd door kunstenaars met een verstandelijke beperking. Het museum, ontworpen door het architecten atelier Beguin-Massart, beschikt over meer dan 3000 werken gerealiseerd vanuit atelier-sessies.
Trinkhall is tot stand gekomen dankzij Créahm, een organisatie die al 40 jaar lang de artistieke expressie van deze kunstenaars in een vernieuwend en geëngageerd perspectief verdedigt binnen haar plastische en podiumkunsten werking.
Vanuit een visie "gesitueerde kunsten" (FR: arts situés) ontdekt u een thematische selectie werken uit onze collectie, evenals een monografische expositie ter ere van een Belgische of buitenlandse kunstenaar.
Dit artistiek project verdedigt dusdanig de eigenheid en de expressieve kracht van fragiele werelden.

Ga gratis met de museumpas
245 Belgische musea in 1 pas

di - zo: 10:00 > 18:00

Gesloten: maandag, 1/01, 25/12

Park d'Avroy
4000 Luik
info@trinkhall.museum

Faciliteiten

• Shop
  • Parking
  • Café
  • Restaurant

NMBS Luik-Guillemins

Tentoonstellingen in dit museum

Er zijn momenteel geen tentoonstellingen in dit museum.