Koninklijk Museum van het Leger en de Krijgsgeschiedenis

Het Brusselse Legermuseum -War Heritage Institute is een van de grootste militaire musea ter wereld. Dompel je onder in meer dan twaalf eeuwen geschiedenis. Op de triomfboog heb je een adembenemend uitzicht over de stad.

In de groene omgeving van het Jubelpark maak je in het Koninklijk Legermuseum -War Heritage Institute kennis met een overzicht van meer dan twaalf eeuwen militaire geschiedenis.

Over een oppervlakte van bijna 40.000 m2 ontdek je er niet alleen glimmende ridderharnassen, kleurrijke uniformen en prestigieuze onderscheidingen, je kan er ook kunstvoorwerpen, en een uitzonderlijke verzameling vliegtuigen, kanonnen en pantsers gaan bekijken.

De afdeling Eerste Wereldoorlog is uniek ter wereld en vanop de monumentale triomfboog kan je van een adembenemend uitzicht over de hoofdstad genieten.

Het Koninklijk Museum van het Leger en de Krijgsgeschiedenis maakt deel uit van de War Heritage Institute.

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

di - zo: 10:00 > 16:00