Kidorama, 200 ans de mode enfantine
© Kidorama, 200 jaar kindermode

Kidorama, 200 jaar kindermode

Mode & Kant Museum

Kindermode doet het beter dan ooit. Meer en meer inclusief, ecologisch, met handgemaakte producten en elk jaar nieuwe merken. Maar kinderen kleden is niet altijd gemakkelijk! Mode blijft een sociaal verschijnsel en ook kinderen hechten belang aan wat ze dragen.

Deze nieuwe tentoonstelling verkent thematisch en chronologisch de invloed van de kinderkleding sinds 1820 op onze hedendaagse kindermode.

Kidoroma toont de evolutie van genderconstructies, de ontwikkeling van genderneutrale mode, de invloed van mode voor volwassenen en de groeiende belangstelling van de luxemerken voor kinderen. Het museum put daarvoor uit zijn rijke collecties, onlangs aangevuld met Belgische stukken, maar ook uit verschillende prestigieuze bruiklenen. Kidorama is meer dan een modetentoonstelling. Ze vertelt het verhaal van de plaats van het kind en de ontwikkeling van zijn persoonlijkheid binnen onze samenleving.

Een tentoonstelling die het kind in ons weer tot leven brengt!

De tentoonstelling richt zich uiteraard zowel tot volwassenen als tot kinderen. Ontdek alle activiteiten van het museum op onze website (speelse rondleiding, kleurboekje, workshops paper dolls ...)

Gesproken talen : Engels, Frans, Nederlands

vrijdag tot en met zondag

Open op:

• Dinsdag van 10:00 tot 17:00