Danika's Drawings - 4 jaargetijden tekenen de Tuin
© De Wereld van Kina - De Tuin

Danika's Drawings - 4 jaargetijden tekenen de Tuin

De wereld van Kina

Vanaf 18 mei is De wereld van Kina: de Tuin opnieuw open. Je kan komen wandelen in de museumtuin. Dat is gratis en je hoeft niet vooraf te reserveren. Het museumgebouw en de serre blijven dicht.

Voor meer informatie zie weblink.

Samen met tuinman Erik koos illustrator Danika Kersten 10 plekken in de Tuin. Erik gaf uitleg bij het beheer en de groei- en bloeiwijze van de planten doorheen de seizoenen. Danika maakte prachtige aquareltekeningen, in elk seizoen één.

Één van de plekken die Danika koos is de moestuin. De perken met groenten zijn omzoomd met Tagetes of stinkertjes. Dit is een biologische agressor, ze strijden in de bodem tegen wortellesieaaltjes. De groenten zelf wisselen elk jaar van perk. Teeltwisseling is noodzakelijk om te voorkomen dat groenten snel ziektes krijgen.

“De moestuin kon niet ontbreken in mijn selectie: zo’n verscheidenheid in planten! En bovendien heel boeiend om te zien waar de groenten in de supermarkt vandaan
komen, en hoe ze eruit zien voor ze geoogst worden.”
Danika Kersten

zondag tot en met zondag

Berouw 55
9000 Gent