Gonzales Coques_Portret van een knaap_
© Museum_Mayer_van_den_Bergh_foto Bart Huysmans, Michel Wuyts

Focus: barokke pracht in een huiselijk kader

Museum Mayer van den Bergh

Tijdens 'Antwerpen Barok 2018. Rubens inspireert' focust Museum Mayer van den Bergh op barokke topwerken in de eigen collectie. Zo wordt de schilderkunst van Cornelis de Vos, Jacob Jordaens en Jan Breughel in de schijnwerpers geplaatst. Maar ook barokke beeldhouwwerken en tekeningen worden getoond. Je ontdekt de rijkdom van de historische barok in al zijn veelzijdigheid op de plek zoals Fritz Mayer van den Bergh die gedroomd heeft.

Speciaal voor 'Antwerpen Barok 2018. Rubens inspireert' stippelt het museum een parcours uit doorheen de vaste collectie. Aan de hand van de gratis wandelbrochure of via de Antwerp Museum App ontdek je alles over de barokke topstukken in het museum.

vrijdag tot en met zondag

Open op:

• Dinsdag van 10:00 tot 17:00