Een blik op de collectie in het Kijkdepot
© Pat Verbruggen

Een blik op de collectie

MAS

Het kijkdepot van het MAS geeft je gratis een blik achter de schermen. Het laat zien hoe het museum er een deel van zijn rijke collectie bewaart en beheert voor de toekomst. De expo ‘Een blik op de collectie’ trakteert je daarbij ook op een verrassende kijk op een aantal MAS-objecten.

Elk collectiestuk van het MAS vertelt verschillende verhalen over de stad, de haven en de wereld. Maar ze vertellen stuk voor stuk ook een menselijk verhaal. Wie maakte het object? Wie verzamelde het of wie gebruikte het? Door het verhaal te vertellen van de mensen achter de objecten, legt de nieuwe expo de biografie van het erfgoed bloot.

In het kijkdepot brengen we een selectie van de nieuwe aanwinsten van de MAS-collectie en tonen we hoe collectiestukken door restauraties worden voorbereid om getoond te worden in nieuwe tentoonstellingen. Kom een blik werpen op de collectie en neem een kijkje achter de schermen van het museum.

vrijdag tot en met zondag

Open op:

• Dinsdag van 10:00 tot 17:00