Instinct. Een brutale blik op de collectie
© MAS

Instinct. Een brutale blik op de collectie

MAS

Vanaf 25 oktober 2018 nemen de jongeren van MAS in Jonge Handen een verdieping van het museum over. Laat je instinctief leiden in deze unieke expo die de dierlijke kant van de museumcollectie toont aan de hand van creatieve materialen en een wild programma.

Het MAS heeft een veelzijdige collectie. Je kan het zo gek niet bedenken of het staat in één van onze depots te wachten om getoond te worden aan het publiek. De curatoren van het MAS dagen ‘MAS in Jonge Handen’ uit om in de objecten te duiken en een eigenzinnige expo te bouwen. Met deze brutale take-over van de collectie schrijven de jongeren een nieuwe definitie van wat een museum volgens hen moet zijn.

De jongeren volgen hun instinct en kiezen ervoor om de rijke verzameling over dieren uit de collectie te tonen. Ooit gehoord van een eskimopak gemaakt van walvisdarm of een duivenduo dat belangrijke boodschappen rondbracht in het Antwerpse verzet? Je mag je verwachten aan ludieke legendes, museumanekdotes en gekke combinaties die je normaal gezien niet in een museum tegenkomt. Laat het jong geweld je niet afschrikken: deze expo is door jongeren gemaakt maar het is een must-see voor iedereen.

donderdag tot en met zondag

Open op:

• Dinsdag van 10:00 tot 17:00