MAS | Museum aan de Stroom: gebouw en panorama
© Filip Dujardin

MAS | Museum aan de Stroom: gebouw en panorama

MAS

Het MAS vertelt in een indrukwekkend gebouw een vernieuwend verhaal over Antwerpen in de wereld. En over de wereld in Antwerpen. Onder meer. Want het is ook het kijkdepot, het museumplein, de wandelboulevard, het dakpanorama... Het MAS is een totaalbelevenis. Het gebouw en panorama zijn gratis te bezoeken.

Vernieuwende architectuur en hedendaagse kunstenaars.
Het MAS, dat is behalve een museum ook een bijzonder gebouw op een bijzondere plek in een bijzondere omgeving. Samen met wat er binnen te zien en te beleven valt, zorgen ook het gebouw en de omgeving voor de aparte MAS-belevenis.

MASboulevard
Een verticale stadswandeling met adembenemende uitzichten.

Scenografie
B-architecten uit Antwerpen kreeg de opdracht om de museumzalen aan te kleden. Het bureau bedacht eerst een masterplan voor de scenografie en werkte daarna ontwerpen per verdieping uit.

Huiskunstenaars
Het MAS brengt het verhaal van een vijf eeuwen lange relatie tussen Antwerpen en de wereld. Dat wordt vervolgd. Het museum laat het verhaal verder schrijven door hedendaagse kunstenaars.

Het MAS aan de buitenkant
Niet alleen vanwege het opvallende ontwerp, maar ook vanwege de buitenkant met de vele Handjes wordt alle aandacht naar het MAS gezogen.

Museumplein en 'Dead Skull'
Op het plein dat zich voor het MAS uitstrekt, loop je letterlijk op wereldkunst. Op deze Hanzestedenplaats strekt zich het omvangrijkste kunstwerk uit van Antwerpens grootste levende kunstenaar: een mozaïek van Luc Tuymans.

Medaillons in het MAS
Ontworpen door Tom Lanoye en Tom Hautekiet: ode aan stad, haven, stroom en wereld.

• Maandag gesloten
  • Dinsdag van 9:30 tot 22:00