Résonances. Rencontre entre l'Art nouveau et le design plastique
© @Design Museum Brussels

Resonanties. Ontmoeting tussen Art Nouveau en plastic design.

Design Museum Brussels

Na zijn korte maar bloeiende leven bleef de art nouveau een sterke esthetische referentie in de geschiedenis van design gedurende de hele 20e eeuw. Resonanties stelt een reeks dialogen voor tussen objecten van the Plastic Design Collection en art nouveau-stukken van een Brusselse privécollectie. Naast de klassieke historische definitie van een nieuwe stijl of een nieuw materiaal, belicht de tentoonstelling de patronen waarmee in twee verschillende technologisch hectische periodes naar moderniteit werd gezocht. Wervelende curven, vloeiende structurele lijnen, exotische bloemenpatronen en fantastische droomomgevingen laten zien hoe de zoektocht van de art nouveau naar natuurlijke plasticiteit wordt weerspiegeld in de alchemistische aard van plastic.

vrijdag tot en met zondag

Belgiëplein 1
1020 Laken