L'expo de la rentrée à ne pas manquer à Durbuy
© DHAM - Dimitri Pichelle

Dimitri Pichelle : kunst is een speeltuin

Durbuy History & Art Museum (DHAM)

“Kunst is een speeltuin” toont een dertigtal werken van beeldend kunstenaar Dimitri Pichelle. Werken die nauw aansluiten bij de permanente collectie van het museum, die gewijd is aan de aquarellist Marcel Lucas en de abstracte schilder André Sprumont. U gaat ook het jonge talent van deze tentoonstelling ontdekken: François Lurquin, 25 jaar, uit Luik.

De beelden van Dimitri Pichelle die in het DHAM worden gepresenteerd zijn overwegend recente figuratieve werken. Elk van hen brengt een boodschap over en wil de toeschouwer uitdagen als getuige van onze tijd. Als dragers van een krachtige boodschap hebben zij onder meer de plaats van de kunstenaar in de samenleving en de vrijheid van meningsuiting als onderwerp.

Parallel met de tentoongestelde werken zal het DHAM het ontstaansproces van de werken van Dimitri Pichelle tonen aan de hand van schetsen, kleine beelden nog in uitvoering, foto’s van werken in uitvoering (stap voor stap), grondstoffen (gerecycleerde onderdelen), verschillende videofragmenten…

zaterdag tot en met zondag

Open op:

• Maandag van 10:30 tot 13:00 en van 13:30 tot 17:30