Le Mystère Mithra
© @ MRM

Het Mithras Mysterie. Onderdompeling in een Romeinse cultus

Koninklijk Museum van Mariemont

In een uitzonderlijke samenwerking met het Saint-Raymond Museum van Toulouse en het archeologisch Museum van Frankfurt, brengt het Koningklijk Museum van Mariemont u een europese primeur : een tentoonstelling gewijd aan the "MITHRASMYSTERIE”!

De tentoonstelling dompelt haar bezoekers onder in een van de meest mysterieuze en fascinerende cultussen uit de Romeinse Oudheid. In een wereld met een enorme verscheidenheid aan godheden, kende deze god uit het Oosten een duizelingwekkend succes dat meer dan drie eeuwen aanhield in Rome en in het hele Romeinse Rijk.

Aan de hand van beroemde en spectaculaire stukken uit alle hoeken van Europa, maar ook van recente vondsten die voor het eerst aan het publiek worden getoond, nodigen we u uit om mee in de sporen van Mithras te treden. Volg het parcours van de inwijding en u ontdekt een atypische cultus die in de loop der tijd steeds de fantasie heeft geprikkeld.

Treed binnen in het hart van de ondergrondse heiligdommen. U neemt er deel aan de banketten en aan ware rituele spektakels. Sta zij aan zij met de ingewijden met hun raven- of leeuwenmaskers. Reis van het ene uiteinde van het Romeinse Rijk naar het andere en probeer het Mithrasmysterie te doorgronden…

zaterdag tot en met zondag

Open op:

• Dinsdag van 10:00 tot 17:00