RAF_Museum De Reede
© RAF_Museum De Reede

Museum De Reede

Museum De Reede (MDR) in Antwerpen, uitsluitend gewijd aan grafische kunst, is een initiatief van de Nederlander Harry Rutten, die zijn kunstverzameling met prenten van en Munch, Goya en Rops aan een Belgische Stichting schonk.

De unieke en nog steeds groeiende MDR-collectie omvat niet alleen werk van 3 meesters in de grafische kunst, Edvard Munch, Francisco Goya, Félicien Rops, die de kern van de verzameling vormen, maar ook Käthe Kollwitz, Max Beckmann, Jacob Toornvliet, Théophile Alexandre, Steinlen zijn vertegenwoordigd, naast een 15-tal Belgische kunstenaars als Rik Wouters, Eugeen Van Mieghem, Henri Evenepoel, Gustave Van de Woestyne, Hugo Claus en Fred Bervoets.

Munch, Goya en Rops hebben elk hun eigen zaal. Een vierde ruimte herbergt de overige kunstenaars van de collectie, tenzij zij plaats maken voor een tijdelijke tentoonstelling.

dinsdag tot en met donderdag

Open op:

• Maandag van 11:00 tot 17:00