Nadia Naveau
© courtesy the artist & Base-Alpha Gallery, Antwerp

Nadia Naveau - Let's Play It By Ear

Museum Dhondt-Dhaenens (tijdelijk gesloten wegens renovatie)

De Belgische kunstenares Nadia Naveau (1975, Brugge, woont en werkt in Antwerpen) staat vooral bekend om haar figuratieve beeldhouwkunst. De typisch verleidelijke en vaak verrassende sculpturen zijn het resultaat van een gebalanceerd spel met kleuren, vormen, schaal en uiteenlopende materialen zoals plaaster, keramiek en polyester. Naveaus sculpturen doen zich het best omschrijven als driedimensionale collages en verraden omwille van hun eclecticisme een zekere postmoderne twist. Zo kan één enkel beeld zowel referenties oproepen naar The Simpsons als naar de klassieke oudheid, de barok of de Mexicaanse cultuur.

Voor haar tentoonstelling in het museum Dhondt-Dhaenens creëert Nadia Naveau een nieuwe installatie waarbij uiteenlopende sculpturen worden samengebracht in een allesomvattende scenografie. Nieuwe sculpturen worden gecombineerd met bestaande werken die werden hernomen en herwerkt in plaaster tot een nieuw evocatief geheel.

zondag tot en met zondag

Open op:

• Woensdag van 10:00 tot 17:00