LE CERCLE DES FEMMES PEINTRES, FEATURING KIKIE CRÊVECOEUR
© Musée Félicien Rops

De Cirkel van Vrouwelijke Schilders, featuring Kikie Crêvecoeur

Félicien Rops Museum

Volgende lente stelt het Félicien Rops Museum een ​​tentoonstelling voor over het eerste vrouwelijke artistieke collectief getiteld “De Cirkel van Vrouwelijke Schilders, featuring Kikie Crêvecoeur”. Via deze tentoonstelling kunnen bezoekers de plaats van dit collectief in de wereld van de 19e-eeuwse Belgische kunst verkennen en krijgen ze een geactualiseerde kijk door de invalshoek van een hedendaagse kunstenaar, Kikie Crêvecoeur.

De tentoonstelling toont de artistieke productie van het collectief ontstaan in Brussel in 1888 en de organisatie van vier Salons in het Modern Museum, in dezelfde zalen als die van de groep XX, in 1888, 1890, 1892 en 1893.

Gedurende de tentoonstelling zullen verschillende thema’s aan bod komen: bloemenschilderkunst, de kijk op de samenleving, de traditie van portretkunst en de praktijk van landschapsschilderkunst.

Deze tentoonstelling, met curator Denis Laoureux, doctor in de kunstgeschiedenis van de ULB, zal vergezeld zijn van een geïllustreerde catalogus met de teksten van verschillende experts.

tot en met

Rue Fumal 12