MACS - La Collection
© MACS

Museum voor Hedendaagse Kunsten van de Federatie Wallonië-Brussel (MAC's)

CID - Centrum voor Innovatie en Design van Grand-Hornu

Het MAC’s is gelegen op de oude mijnsite van Grand-Hornu, een belangrijke plaats van het Europees industrieel erfgoed en sinds 2012 geclassificeerd als werelderfgoed! Sinds zijn opening heeft het museum vrijwel één miljoen bezoekers mogen verwelkomen, 75 tentoonstellingen georganiseerd en voor de promotie van talrijke kunstenaars afkomstig uit de Federatie Wallonië-Brussel gezorgd. Dankzij grote international kunstenaars zoals Anish Kapoor, Christian Boltanski, Giuseppe Penone of Tony Oursler, die er hun eerste voorname expo in België georganiseerd hebben, geniet het MAC’s voortaan van een uitstekende reputatie ver buiten onze grenzen. Gesloten op 24. 25, 31 december en op 01 januari; alsook tijdens de periodes van op- en afbouw van tentoonstellingen. Het toegangsticket verleent toegang tot de lopende tentoonstellingen in het MAC’s en in het CID, alsook tot de site van Le Grand-Hornu.

• Maandag gesloten
  • Dinsdag van 10:00 tot 18:00