GAL
© GAL - AMVB

50 jaar kiezen voor Brussel - Waarom stemmen belangrijk is

Archief en Museum voor het Vlaams leven te Brussel (AMVB)

Het jaar 2024 markeert een politieke mijlpaal met verkiezingen op alle niveaus, van Europees tot lokaal. Om deze historische gebeurtenis te vieren en te benadrukken waarom stemmen van essentieel belang is, presenteert het Archief en Museum voor het Vlaams Leven te Brussel (AMVB) de tentoonstelling "50 jaar Kiezen voor Brussel: Waarom Stemmen Belangrijk is", die van 26 april tot 15 augustus 2024 te zien zal zijn.

Deze tentoonstelling biedt een boeiende reis door de afgelopen vijf decennia van verkiezingen en politieke veranderingen, met een speciale focus op de cruciale jaren 1974,1989 en 2006. Deze jaren vormden keerpunten in de Belgische politieke geschiedenis en leidden tot belangrijke staatshervormingen , met een speciale nadruk op de evolutie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

Deze omvatten 4 grote lijnen doorheen de expo en zijn politieke communicatie en marketing, communautaire tegenstellingen , de impact van staatshervormingen , en de evolutie van gelijkheid en representativiteit in de politiek. Meer weten? Klik hier voor meer info over de inhoud van de expo.

De tentoonstelling "50 jaar Kiezen voor Brussel: Waarom Stemmen Belangrijk is" opent haar deuren op 26 april 2024 in het AMVB en nodigt iedereen uit om deel te nemen aan deze unieke verkenning van de Belgische politieke geschiedenis. Wees getuige van de evolutie van ons democratisch proces en ontdek waarom uw stem telt!

vrijdag tot en met woensdag

Open op:

• Maandag van 10:00 tot 17:00