Resistance
© Resistance

Resistance

CENTRALE for contemporary art

RESISTANCE : een tentoonstelling en een OPEN ACADEMY.

Aan de hand van een uitgebreide tentoonstelling en een platform voor actie en reflectie verkent RESISTANCE vanuit een thematische invalshoek de manier waarop contestatie en verzet aanwezig zijn in de essentie van de kunstwerken. Het project stelt een dialoog voor tussen historische werken van 1968 en eigentijdse creaties van Belgische en internationale kunstenaars. Het is een uitnodiging om stil te staan bij deze formidabele ontluiking die zich rond 1968 afspeelde en waarmee de hedendaagse kunst nog altijd nauw verbonden is.

Tijdens de tentoonstelling verandert de CENTRALE in een OPEN ACADEMY voor docenten en studenten van verschillende Brusselse kunsthogescholen: ArBA-EsA / ISAC / CARE, La Cambre, LUCA School of Arts en RITCS. Het publiek ontdekt dit open laboratorium bestaande uit het prospectie - en artistieke werk van studenten, een cyclus van lezingen, performances en filmprojecties.

donderdag tot en met zondag

Open op:

• Woensdag van 10:30 tot 18:00