Raoul Servais. Un univers entre magie et réalisme
© © Raoul Servais Collection

Raoul Servais. Een wereld tussen magie en realisme

BELvue museum

Duik in de wereld van de Belgische pionier van de animatiefilm Raoul Servais met zijn tekeningen, decorstukken en zelfs de instrumenten waarmee hij zijn films creëerde. Deze tentoonstelling belicht de persoonlijkheid van Raoul Servais, zijn artistieke processen, zijn zoektocht naar innovatieve technieken, maar ook zijn liefde voor ‘de kunsten’, het surrealisme, Paul Delvaux en vele andere dingen om te ontdekken. Jullie kunnen tegelijkertijd voor het eerst de voorbereidende schetsen en werk zien van zijn allernieuwste film in samenwerking met Rudy Pinceel, Der lange Kerl.

François Schuiten, een van onze meest gereputeerde striptekenaars, cureert de tentoonstelling. Hij was Raouls rechterhand bij Taxandria (1994). Als verantwoordelijke voor het grafische concept en de decors van deze film, is Schuiten als geen ander vertrouwd met het universum van Taxandria en het oeuvre van Raoul Servais.

De tentoonstelling Raoul Servais. Een wereld tussen magie en realisme wordt georganiseerd door het Erfgoedfonds van de Koning Boudewijnstichting in samenwerking met Raoul Servais Collection, Vereniging Raoul Servais en CINEMATEK. In partnerschap met La Libre, DH en The Brussels Times.

Audiogids beschikbaar in NL/FR/EN

Gesproken talen : Engels, Frans, Nederlands

vrijdag tot en met zondag

Open op:

• Maandag van 9:30 tot 17:00