HerSTELLINGEN. Terugkeer van het sociocultureel leven in Ieper.
© Yper Museum

HerSTELLINGEN. Terugkeer van het sociocultureel leven in Ieper.

Yper Museum

Direct na de Wapenstilstand keren de eerste inwoners terug. Mensen hebben vooral nood aan voedsel, kinderen gaan terug naar school, het sociale verenigingsleven herstart, en bovenal maken de Ieperlingen van een hoop stenen opnieuw een (t)huis.
In deze tentoonstelling staan niet de gebouwen, maar wel de mensen centraal. Na vier jaar ballingschap moeten de inwoners van Ieper hun leven weer opbouwen: de eerste kermissen gaan door en de cafés openen al snel weer hun deuren.

In negen thema’s wordt aangetoond wat de jaren na 11 november 1918 betekenen voor de regio op socio-cultureel vlak. Elk maand staat 1 thema in de kijker waaraan tal van publieksactiviteiten gekoppeld worden.

maandag tot en met zondag

Lakenhalle - Grote Markt 34
8900 Ieper