SOLEIL DSC 4446 (2017)
© Sébastien Reuzé/ Catherine Bastide

Sébastien Reuzé - Hotel Solaire

FOMU - Fotomuseum Antwerpen

'Hotel Solaire' is de eerste grote museale solotentoonstelling van de Franse fotograaf Sébastien Reuzé (FR, °1970) in België. De expressieve kwaliteit van kleur staat centraal in zijn werk. Reuzé ontwikkelt het voornamelijk zelf in de donkere kamer, waar hij een onstuimig spel speelt met alles wat licht geeft. De fotografische objecten die daaruit voortkomen, weerspiegelen zijn ongedwongen omgang met het medium. Via de warme gloed van de alom aanwezige zon neemt Reuzé de kijker mee in zijn fictieve landschap. Maandenlang heeft hij opnamen gemaakt op desolate plaatsen in de woestijn. Het resultaat is een intieme trip doorheen een ongrijpbare wereld. Reuzé schuwt het narratief: nauwgezet en stelselmatig reduceert hij de verhalende elementen. Wat overblijft is een klimaat waarin alles mogelijk wordt. Een roes waarin je mag dralen en verdwalen.
De tentoonstelling sluit aan bij het boek 'Colorblind Sands', uitgegeven door APE.

vrijdag tot en met zondag

Open op:

• Dinsdag van 10:00 tot 18:00