Circle of Life
© Lieve Blancquaert

Expo 'Circle of Life' - Lieve Blancquaert

Sint-Pietersabdij Gent

‘Circle of Life’ is het sluitstuk van Lieve Blancquaerts wereldwijde zoektocht naar de mens en zijn rituelen, tradities en gebruiken bij geboorte, liefde en dood. Lieve Blancquaert werkte jaren aan haar uitzonderlijke projecten Birth Day, Wedding Day en Last Day, die successen waren zowel op televisie als in boekvorm. Geboorte, liefde en dood, de grote momenten uit het leven, zijn universeel, en toch altijd uniek.

‘Circle of Life’ brengt de drie grote levensverhalen samen op een nieuwe, verrassende manier. Hoe de wereld zijn kinderen verwelkomt, hoe en waarom we ons met elkaar verbinden en ten slotte hoe we afscheid nemen van de wereld. Samen wordt het een multi-mediaal verhaal over wat ons verenigt, en apart maakt. In deze unieke expo komen Lieve Blancquaerts foto’s en bewegende beelden van de laatste tien jaar samen. Een onvergetelijke wereldreis gezien door de scherpe blik van een bijzondere reizigster.

vrijdag tot en met zondag

Open op:

• Dinsdag van 10:00 tot 18:00