Toots 100. The Sound of a Belgian Legend
© Toots 100. The Sound of a Belgian Legend

Toots 100. The Sound of a Belgian Legend (Paleis van Karel van Lotharingen)

Tijdelijk gesloten

KBR museum (gesloten wegens renovatiewerken tot eind 2024)

In 2022 vieren KBR en het Muziekinstrumentenmuseum (MIM) de 100ste verjaardag van Toots Thielemans met de tentoonstelling ‘Toots 100. The Sound of a Belgian Legend’. Bezoekers kunnen van 22 april 2022 tot en met 31 augustus 2022 in KBR terecht voor een belevingsexpo waarin klank en muziek de hoofdrol spelen.

Op 29 april 2022 zou Toots Thielemans 100 jaar zijn geworden. Dit ketje uit de Marollen was een uitmuntend gitarist en een van de beste mondharmonicaspelers ter wereld. Hij speelde op podia over de hele wereld. Internationale sterren als Quincy Jones, Peggy Lee en Sting stonden in de rij om met hem samen te werken. Maar hoe ver zijn internationale faam ook reikte, Toots bleef een Belg in hart en nieren.

‘Toots 100. The Sound of a Belgian Legend’ is een eerbetoon aan Toots, in zijn thuisstad Brussel.

Locatie en bereikbaarheid: de expo neemt plaats in het Paleis van Karel van Lotharingen. Ingang via KBR, Kunstberg 28.

€15 €4 met museumpas

Tijdelijk gesloten

vrijdag tot en met woensdag

Kunstberg