argos centre for audiovisual arts

ARGOS, centre for audiovisual arts

ARGOS werd opgericht in 1989 in Brussel en is een instituut, en bron, voor de studie, productie en ontwikkeling van kritische audiovisuele kunsten, evenals de distributie, het behoud en de restauratie ervan.

ARGOS beschouwt het audiovisuele als een belangrijk middel om op meer open en geïntegreerde manieren de wereld te bekijken en te begrijpen. We ondersteunen een veelheid aan stemmen in de samenleving en gaan in dialoog met een breed scala aan institutionele en niet-institutionele partners, zowel in Brussel als daarbuiten. Zo willen we een steeds ruimer en ​​meer divers publiek bij onze activiteiten betrekken.

ARGOS maakt tentoonstellingen en programma's, distribueert audiovisuele werken en bouwt, beheert en ontsluit een prominente collectie van kunstenaarfilms en -video's. We hebben ook een unieke mediatheek met een ruime selectie van publicaties en de audiovisuele werken van de collectie, die zowel voor professionals als het algemene publiek toegankelijk is. Daarnaast ontwikkelen we originele onderzoeksprojecten met betrekking tot vooraanstaande hiaten in de kunstgeschiedenis en de relatie ervan tot cultuur en maatschappij.

Via deze verschillende activiteiten wil ARGOS het verleden en het heden van de audiovisuele kunsten beter doorgronden, en ook instrumenten bieden om collectief hun toekomst in te beelden en opnieuw vorm te geven.

Alle dagen open

Werfstraat 13