Zomer van de Brusselse Kant

Mode & Kant Museum

Het Mode & Kant Museum en Musea voor Kunst en Geschiedenis stellen samen enkele topstukken van 18de-eeuwse Brusselse Kant tentoon. De 18de eeuw is dan ook de gouden eeuw voor Brussels Kantwerk. De samenwerking tussen beide musea wordt ingewijd met deze presentatie van 4 zegeningsdoeken. Omdat deze mooie kantwerken nergens zijn beschadigd veronderstellen we dat ze weinig werden gebruikt of dat ze misschien enkel dienden om mee te pronken.

Kantkamer
Brussels kantwerk heeft in de loop der eeuwen internationale faam verworven, tot in de hoogste koninklijke regionen van Europa.
De Kantkamer dompelt de bezoekers op een originele manier onder in de geschiedenis en confectie van dit textiel. Aan de hand van zeldzame stukken uit museumcollecties wordt dit opmerkelijke Brusselse kant, dat vandaag verdwenen is, in de schijnwerpers geplaatst. Hedendaags kantwerk wordt daarnaast als artistieke discipline én als versiering van modestukken gepresenteerd.

Scenografie: Mei Architects

zaterdag tot en met maandag

Open op:

• Dinsdag van 10:00 tot 17:00