In de galerie Nature reveals
© Provincie Antwerpen

In de galerie Nature reveals

Arboretum Kalmthout

In de tentoonstelling Nature Reveals tonen viltkunstenaar Mirjam Withaar en natuurdrukkunstenaar Sarah van Rossem gedetailleerde kunstwerken geïnspireerd op de natuur.
Beide kunstenaars zijn gefascineerd door de vergankelijkheid van de natuur waarin de oneindige transformaties en dynamiek een grote inspiratiebron vormen. Van dode bomen waarop zich volop leven bevindt in de vorm van knalgroene korstmossen tot het geraamte dat overblijft van een blad wat in de herfst op de bosgrond ligt. Met een scherp oog voor detail van natuurlijke groei, bloei en sterfprocessen weten zij met hun werk de kijker steeds iets opnieuw te laten ontdekken.
Wat ervaar je als je buiten in de natuur bent? De kunstwerken die te zien zijn tijdens deze expositie zijn gemaakt met de technieken natvilten en natureprinting.
Speciaal voor deze tentoonstelling heeft Sarah enkele kunstwerken gemaakt met met planten uit het arboretum Kalmthout.
Prijs: galerie vrij toegankelijk (*). Tuin betalend.

zaterdag tot en met vrijdag

Open op:

• Maandag van 10:00 tot 17:00