Untitled (Yellow Monster - Performance at Tate)
© Roberto Ruiz / Courtesy ProjecteSD

Matt Mullican. Representing the Work

MACS - Museum voor Hedendaagse Kunsten van Grand-Hornu

Het MACS presenteert de eerste museale tentoonstelling in België van de Amerikaanse kunstenaar Matt Mullican. Deze retrospectieve, zoals de titel Representing the Work suggereert, is opgebouwd uit de voornaamste onderdelen van zijn œuvre van de afgelopen 40 jaar. Het overzicht vertrekt van de allereerste pictogrammen van de kunstenaar en gaat via zijn performances onder hypnose en zijn kosmologische diagrammen tot zijn befaamde frottages en vlaggen. Met meer dan 1000 beelden, gehaald uit encyclopedieën of van het internet of gemaakt door de kunstenaar zelf, is de tentoonstelling een unieke gelegenheid om ondergedompeld te worden in het obsessieve en eigenaardige universum, dat soms dicht lijkt aan te leunen bij art brut, van een van de belangrijkste vertegenwoordigers van de ‘Pictures Generation’.

zondag tot en met zondag

Rue Sainte-Louise 82
7301 Hornu