ERIC ADAM - BERNARD BOIGELOT. Merci Facteur
© Dimitri Toebatlight

ERIC ADAM & BERNARD BOIGELOT. MERCI FACTEUR! Mail Art #2

BPS22 Museum voor kunst van de Provincie Henegouwen

Merci Facteur ! (Bedandke Posbode!!), het tweede deel van de reeks tentoonstellingen gewijd aan de postkunst, richt zich ditmaal op de uitwisselingen van Eric Adam (Rocourt, 1963) en Bernard Boigelot (Namen, 1953). Deze twee kunstenaars hadden en hebben nog steeds een vruchtbare briefwisseling. Als micro-uitgever heeft Eric Adam ook relaties onderhouden met andere auteurs, waarbij hij de literaire en beeldende correspondentie waarvan zijn archief getuigt, heeft verveelvoudigd. Bernard Boigelot was dan weer voorstander van sterke persoonlijke relaties met zijn correspondenten. Zo heeft hij een opmerkelijke verzameling zendingen opgebouwd die net zo veel proefwerken van de postinstelling zijn en die de bijzonderheden van het medium, alsook een constante humor en bijtende ironie aan het licht brengen.

woensdag tot en met zondag

Open op:

• Dinsdag van 10:00 tot 18:00