Affiche Marcelle Hanselaar
© Museum De Reede

Marcelle Hanselaar - The Bark and The Bite

Museum De Reede

De Nederlandse kunstenares Marcelle Hanselaar brak in Londen door met de etsenreeks ‘La Petite Mort’, Frans eufemisme voor het orgasme, waarin verborgen trauma’s en verzwegen verlangens fantasierijk in de etsplaat zijn gebeten. Haar etsen zijn opgenomen in het British Museum, het Victoria and Albert Museum, het Ashmolean Museum in Oxford, het Fitzwilliam Museum in Cambridge en het Metropolitan Museum in New York.

‘The Crying Game’, een recenter geheel van in totaal dertig etsen, is een eigentijds antwoord op de reeksen ‘Der Krieg’ van Otto Dix en ‘Los desastres de la guerra’ van Francisco Goya. Hanselaar toont er in een meesterlijke techniek van zwarten, witten en grijzen de harde hedendaagse werkelijkheid van kindsoldaten tot de stabbings bij jongeren in haar geliefde Londen.

De tentoonstelling ‘The Bark and the Bite’ is te zien van 05 november 2021 tot en met 07 februari 2022.

vrijdag tot en met maandag

Open op:

• Maandag van 11:00 tot 17:00