INBOX: Mashid Mohadjerin − FREEDOM IS NOT FREE
© M HKA

INBOX: Mashid Mohadjerin − FREEDOM IS NOT FREE

M HKA

Wat betekent vrijheid? Mashid Mohadjerin creëerde een caleidoscopisch, multidimensionaal werk opgebouwd uit foto’s, collages, teksten en historische beelden, die allemaal betrekking hebben op de geschiedenis van vrouwen in het verzet in het Midden-Oosten en Noord-Afrika. Ze neemt de toeschouwer mee op een droomachtige reis zonder ruimtelijke of tijdelijke begrenzing. Mashids werk is doordrongen van de tegenstrijdige dimensie van documentatie en kunst, verleden en heden, pijn en genot, oorlog en vrede, verlies en creatie.

Deze tentoonstelling en het begeleidende kunstboek focussen op het privé- en publieke leven van Iraanse vrouwen die opgroeiden na de Revolutie van 1979 en op plaatsen uit Mashids kindertijd. Voor deze vrouwen is er geen scheiding meer tussen het politieke en het persoonlijke – hun lichaam, hun privé- en publieke leven werden en worden nog altijd beïnvloed door de Revolutie.

Het werk van Mashid Mohadjerin is onderdeel van haar doctoraat in de kunsten aan de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten en de Universiteit van Antwerpen. Het begon als een onderzoek naar vrouwelijke vrijheidsstrijders en culmineerde in een erg persoonlijke reis doorheen haar geboorteland Iran.

vrijdag tot en met zondag (geannuleerd)

Leuvenstraat 32 Antwerpen Zuid
2000 Antwerpen