Mona Lisa in het Louvre, Parijs © Shutterstock.com

10 tips voor de perfecte Instagram-post in het museum

24 maart 2022

Een sfeerbeeld posten over je museumbezoek? Zo vermijd je clichés.

Fraaie gevels, kleurrijke kunstwerken of dromerige tuinen. Een museum is zonder twijfel een van de meest fotogenieke plekken. Ideaal om je Instagram-account mee op te fleuren. Vermijd de clichés en maak van je posts ware kunstwerken. Ben je al een volleerde Instagram-gebruiker of nog een dummie? Met deze 10 tips scoor je sowieso.

Vergeet vooral niet om ze daarna met ons te delen via #museumpassmusees.

1) Imiteer het meesterwerk

Oké, misschien is deze een héél klein beetje cliché, maar we moeten het toegeven: het werkt gewoon altijd.

© wateriscrying - MIMA

2) Zoek een look-a-like

Jezelf terugvinden in een kunstwerk. Is er iets beter dan dat?

© Katrien Vanneste - Roger Raveel Museum

3) Kijk eens naar boven

We snappen dat het moeilijk is je ogen van de kunstwerken weg te slaan. Maar wie dat kan, vindt nóg meer moois, zoals deze koepel in het Museum van Kunst en Geschiedenis.

© romantische.stedentrips - Museum van Kunst en Geschiedenis

4) Kijk eens naar beneden

Want onder je zolen kan je heuse wonderen ontdekken. Waarschuwing: het vertrappen van een eeuwenoud mozaïek om je Instagram-faam te boosten behoort niet tot onze tips! #ihavethisthingwithfloors