De museumpas-app © museumPASSmusées

De museumpas nu ook als app

15 mei 2022

Met je smartphone naar het museum dankzij de digitale museumpas

Je staat in het museum, haalt je portemonnee boven en … lap, je bent je museumpas vergeten. Herkenbaar? Vanaf nu hebben we een plan B voor jou: de digitale museumpas. Met de museumpas-app heb je altijd een persoonlijke QR-code op zak die dient als toegangsticket. Toon je smartphone aan de museumbalie en hop, je kan binnen. Eenvoudig toch?

Download de museumpas-app: surf met je smartphone naar museumpas.be/app of zoek hem in je app store.

Meteen naar musea na je aankoop

In vol enthousiasme bestel je de museumpas, klaar om erop uit te trekken. Alleen … Je moet nog even wachten, want je kaart is nog op de post. Uit een bevraging bij pashouders bleek dat nieuwe gebruikers niet graag wachten op de verzending van de museumpas. De interesse voor een digitale versie was dan ook groot.

Nieuwe pashouders krijgen de digitale museumpas meteen na hun aankoop. Ze kunnen dus direct op pad naar hun favoriete museum.

Koop de museumpas online

Hoe werkt dat?

De museumpas-app is jouw toegangsticket voor meer dan 200 musea. Met de app…

• kan je binnen in alle deelnemende Belgische musea: toon hem aan de balie (in plaats van je fysieke museumpas) en geniet van je bezoek!
  • zie je al jouw gegevens in een oogopslag: nooit meer twijfelen hoe lang je museumpas nog geldig is.
  • heb je altijd een plan B: je smartphone heb je altijd op zak, je museumpas dus ook.

Ondertussen werken we al aan een volgende versie van de app, waarin je ook het museumaanbod kan bekijken.

Verdwijnt de fysieke pas dan?

Wie graag een pas in zijn portemonnee heeft, hoeft zich geen zorgen te maken: ook die blijft bestaan. Wie al een fysieke pas heeft, blijft die gewoon gebruiken en kan de museumpas-app downloaden als handige extra

Wie een nieuwe museumpas koopt en toch een fysieke pas wil, betaalt voortaan een supplement van 2,95 euro. Dat dekt de verwerkings- en verzendkosten. Het supplement betaal je dus niet als je enkel de museumpas-app gebruikt.

Nog vragen over de digitale museumpas? Hier vind je alle antwoorden.

244 musea

Je kan meteen elk van onze musea binnenwandelen voor een bezoek. Niet 1 keer, maar zo vaak je maar wil!

Ontdek alle musea

317 tentoonstellingen

Bovendien kan je ook gratis of voor een kleine meerprijs unieke tentoonstellingen bezoeken in onze musea.

Ontdek alle tentoonstellingen

1 museumpas

Dit alles met slechts 1 pas. Vraag ernaar in een van onze musea of bestel hem hier.

Koop de museumpas