"Verloren mensen"
© Elene Pipia

Expo te Gast: Vensters Elene Pipia

Industriemuseum

Van 20 januari tot en met 15 februari 2022 is de expo ‘Vensters’ te gast in het Industriemuseum. Je maakt er kennis met het bijzondere en kleurrijke werk van de Georgische textielkunstenares Elene Pipia (49). Pipia “schildert” op unieke wijze met restjes stof en garen alsof ze verf waren. Samen vormen de restjes textiel vlakken en vormen die vervolgens uitmonden in bonte kunstwerken. Haar uitgangspunt is altijd kleur.
De combinatie van kleuren, texturen en patronen leidt vervolgens tot opmerkelijke composities. Het eindresultaat is heel divers, van stillevens en landschappen over dagdagelijkse taferelen tot meer abstracte werken.

Museumtoegang; met je ticket voor deze expo kan je ook de andere, vaste tentoonstellingen bezoeken.

RESIDENTIE ELENE PIPIA

Wil je Elene Pipia graag ontmoeten? Of kennismaken met de textieltechnieken die ze toepast? Kom dan even langs wanneer ze aan het werk is in het textielatelier en kijk er even mee over haar schouder of sla een praatje.

Ontdek hier wanneer Elene Pipia in het museum aanwezig is.

Opgelet, alle activiteiten in het museum zijn onder voorbehoud van wijzigende coronamaatregelen.

Heb je nood aan een tolk Vlaamse Gebarentaal of heb je andere hulp nodig, laat het dan weten aan toegankelijkheidsmedewerker Liesa Rutsaert via liesa.rutsaert@stad.gent of 09 323 65 26.

Bekijk de toegankelijksheidsinfo van het museum

donderdag tot en met dinsdag

Open op:

• Maandag van 9:00 tot 17:00