Lina Bo Bardi Giancarlo Palanti. Studio d’Arte Palma 1948-1951
© Foto: Ruy Texteira, courtesy: Nilufar Gallery, Milaan

Lina Bo Bardi & Giancarlo Palanti. Studio d’Arte Palma 1948-1951

Tijdelijk gesloten

Design Museum Gent (gesloten wegens renovatie)

Lina Bo Bardi Giancarlo Palanti. Studio d’Arte Palma 1948-1951 brengt een ode aan de Italiaans-Braziliaanse architect Lina Bo Bardi. De tentoonstelling focust op meubels uit de Studio d’Arte Palma, opgericht door Lina Bo Bardi en de Italiaanse architect Giancarlo Palanti. De expo, geproduceerd door Nilufar Gallery uit Milaan in samenwerking met het Instituto Bardi / Casa de Vidro is het resultaat van uitgebreid onderzoek naar de meubelontwerpen van Lina Bo Bardi, een deel van haar oeuvre dat vaak over het hoofd wordt gezien. De tentoonstelling presenteert de grootste collectie Bo Bardi-meubels ooit samengebracht en toont het vergeten werk van Giancarlo Palanti. Veel van de tentoongestelde stukken, vooral stoelen en fauteuils, zijn zeldzame objecten afkomstig uit Brazilië. Zowel iconisch en alledaags, werden ze ontworpen voor een specifiek doel en een welbepaalde context. Ze vormen een krachtige uitdrukking van de genereuze en alomvattende ontwerpfilosofie van Lina Bo Bardi.

In het kader van deze tentoonstelling wordt in DING Vitrine (Drabstraat 2) een selectie jonge Belgische ontwerpers gepresenteerd die zich laten inspireren door de ideeën en de praktijk van Lina Bo Bardi.

Tijdelijk gesloten

vrijdag tot en met zondag

Open op:

• Maandag van 9:00 tot 17:00