Een museum(pas) bij regenweer © museumPASSmusées

5 musea voor op een regenachtige dag

4 november 2021

Wat te doen bij regenweer? Hier vind je troost.

Grmbl. De herfst heeft nu definitief zijn intrede gedaan en het water gutst uit de hemel. Het is moeilijk om er vrolijk bij te blijven, maar geloof ons: in deze 5 musea vind je nét wat je nodig hebt om je humeur weer op peil te krijgen.

1) Ontsnap aan de natte werkelijkheid in het CID

Grauw en grijs buiten? Trek naar het Centrum voor Innovatie en Design van Grand-Hornu. Midden in een oude steenkoolmijn schuilt een staaltje hedendaagse kunst dat je wegvoert uit dit regenachtige land. In de tentoonstelling Cosmos reis je naar een universum vol nevels, exoplaneten en donkere materie. En wees maar zeker dat het daar niet regent.

2) Geniet van ingetogen schoonheid in het Rubenshuis

Niets zo troostrijk op een natte, grauwe dag als een bezoekje aan een plek waar schoonheid centraal staat. In het verfijnde Rubenshuis in Antwerpen komt de geest van de meester je tegemoet in gedetailleerde penseelstreken. Wanneer het even opklaart ga je zitten op het bankje dat op Rubens’ binnenplaats staat - en zie, je voelt je al veel beter.