Museum Night Fever 2023 © Brussels Museums | Museum Night Fever

Voordelig naar Museum Night Fever met de museumpas

5 oktober 2023

Op 21 oktober staan de Brusselse musea in vuur en vlam

Museum Night Fever, heeft het nog een introductie nodig? Deze jaarlijkse museumnacht is al aan zijn 16e editie toe en is nog allesbehalve uitgeblust. Maak je klaar voor de vurigste museumnacht van het jaar vol performances, concerten en rondleidingen in wel 33 Brusselse musea. Er zijn ook waanzinnige afterparties in C12 en de Botanique, voor wie de avond nog geen vaarwel kan zeggen.

Nog een gaatje op 21 oktober van 19 tot 1u? Zet deze spetterende avond er alvast in.

Van koken in Bozar tot een drag show in het art et marges museum

Of je nu zot bent van musea, ze eerder sporadisch bezoekt of er nog nooit een voet binnen hebt gezet: Museum Night Fever is dé gelegenheid om een portie cultuur op te snuiven. Je gids van de avond is Claudi, een wolkachtig figuurtje dat je overal zal tegenkomen en die je maar al te graag vertelt wat er te doen is. En dat is een heleboel: expo’s, dans, games, concerten en de vetste dj-sets

Hier zijn alvast 4 tips om je op gang te zetten:

• Kokkerellen en dansen in BOZAR: plof neer voor een tv-show in real life. Het Gilbard-collectief en hun partners organiseren in het museum een heuse ‘Souper Show’ waar je (ook letterlijk) proeft van vier verschillende gangen. Op het menu: een live kooksessie, een debat, performances en een heerlijke dj-set. Vergeet zeker de tijdelijke tentoonstellingen van het museum niet te bezoeken, zoals de expo ‘Antoni Tàpies’.
  • Het podium inpalmen in het Muziekinstrumentenmuseum: muziek werkt verbindend en er is geen beter museum om dat te bewijzen dan het MIM. Kom langs voor performances met muziek van over de hele wereld en druk ook je eigen stempel op het programma, want als kers op de taart is er een vrij podium waarop je je helemaal kan uitleven.
  • Silent disco in het Museum van de Nationale Bank van België: even genoeg van de drukte? Hier kan je in stilte genieten. Ga naar het make-up standje, kies je muziekstijl, zet je koptelefoon op en haal je beste dansmoves boven. Boven je hoofd schijnen UV-lampen die gebruikt worden om bankbiljetten te controleren. Eens zien wat je waard bent!
  • Ambiance op de drag show in het arts & marges museum: de performers van het Crash Test collectief lieten zich inspireren door de expo van Shen Özdemir voor een spetterende modeshow. De blikvanger? De jassen van de drag queens, speciaal ontworpen door studenten mode-ontwerp van de Brusselse Francisco Ferrer Hogeschool.

En er is nog veel meer. Bekijk het hele programma en maak je vrienden warm voor een avondje weg.