M Leuven © Martin Corlazzzoli

Kindvriendelijke musea in België

1 april 2022

Musea saai voor kinderen? Absoluut niet!

Op uitstap met het hele gezin? Bij regenweer of als schuilplek tegen de bloedhete zon: een museum is altijd een goede keuze. En als je dacht dat musea alleen voor volwassenen waren, dan heb je het mis! Onze Belgische musea verwennen je kroost met spelboekjes, speurtochten en uitgestippelde parcours. Hieronder vind je musea in jouw regio.

Tip: spaar tickets uit met de museumpas

in de meeste musea is de toegang voor kinderen gratis, maar met de museumpas ga jij als (groot)ouder ook gratis mee naar binnen. De museumpas geeft je een jaar lang toegang tot meer dan 240 Belgische musea

Bekijk de leukste musea voor kinderen per locatie

Nog meer Belgische musea op kindermaat